Cooking class - nu på en skole

Fra ferie til ferie

Ja jeg har vist slet ikke nået at skrive om vores tur til KL inden at jeg nu sidder i Australien og B kommer hertil i morgen. Sådan kan det jo gå og det er jo lige i vores ånd at være rundt omkring i verden.

Kuala Lumpur. Vi havde ingen forventninger og ikke gjort os så mange tanker om hvordan eller hvad det var. Jeg havde googlet og set hvad der var sådan lige umiddelbart at se og hvad er kunne være interessant for os.

Vi ankom sen aften om fredagen og kørte i en times tid til hotellet. Allerede der undrede vi os over at der var så langt, men til gengæld var der meget grønt og lækkert. Ikke det vi ser mest af. Men en god time tog det og så var vi fremme. Vi kom ind og fik værelse osv. og gik vi lige over på den anden side ad gaden og fik lidt mad, ris, nudler og karry. Klassisk asiatisk.

Vi boede ret centralt, 2 min gang over til hovedgaden så næste morgen efter en god omgang morgenmads buffet gik vi mod byen. Vi startede ud i et stort elektronik center og opdagede at KL er et af de få lande i Asien hvor der endnu er billig elektronik. Vi fik da også et par iPads med i kufferten til en enormt god pris, så det var lækkert. De er så handy når vi rejser og jeg er jo glad for bøger og blade og det er nemt og billigt at få til den, så det er super. Ellers var der egentlig bare masser af shops, malls og flere shops. Det var ikke fordi vi købte så meget, men det var hyggeligt at gå rundt og kigge og se hvad der var.

Vi var på den fineste cafe og få en kop the, jeg fik macaroons og B en omgang is. Er vild med søjlerne af thedåser. Desværre kunne man kun købe nogle små nogle i orange. Ikke lige den farve jeg gik efter.

Og Chinatown skulle da også besøges. Det var nu mest ligegyldigt tingel tangel og alt det vi også kan købe i Vietnam som vi ikke har brug for.

Maden er klar i gadekøkkenet

Vi var også forbi et andet andet marked jeg ikke helt husker hvad hedder. Alt hvad man kunne få der var meget arabisk og indisk og et ret fint sted. Det var både udenfor og indendørs.

Vi tog til Petrona towers som er nogle twin towers og jeg skal da love for at de er høje. Det var jo dejligt vejr og vi kunne side ude foran og kigge laaaangt op. Der var – naturligvis et stort mall indenfor som vi også travede igennem. Men der var jo også 1000 mennesker og det gider vi ikke. Da i kom ud farede vi lidt vild, gik gennem en park og endte på en hovedvej. Kl. var mange og vi var sultne og kunne ikke lige overskue hvor vi var, så vi endte modvilligt på McD og så en taxa hjem. Vi havde vadet rundt hele dagen og var ret kvæstede begge to så vi faldt nærmest i søvn inden vi ramte puden.

Søndag stod den på fugle og sommerfugle. Vi have læst at der jo også var et Zoo, men havde også læst virkeligt meget dårligt om det så det ville vi ikke ind og se. Til gengæld var der en stor fuglepark og den var rigtig fin. Mange af dem har vi jo set i naturen på vores mange rejser, så vi er vist ved at være lidt mætte af dyreoplevelser i bur. Men fint var det.

Der er for meget der flyver rundt

Tøsedrengen tør ikke komme tæt på

Heller ikke her turde B noget, men jeg har jo heeelt styr på det 😉

Der var en sommerfuglepark lige ved siden af og den var fin og B var flittig med kameraet. Men sååå spændende var det heller ikke.

Vi kørte videre til Little India som jeg glædede mig meget til at se. Jeg elsker indisk stof og synes det er så fint med de sarier kvinderne går i. Jeg havde planer om at tage noget med hjem og fik også købt et par stykker. Dog uden en masse perler og palietter, jeg skal jo klippe det i stykker og bruge til andet, så det ville være både synd og spild at købe det smukkeste der var. Men dem jeg fik, var fine. Så må vi se hvad det ender i.

Det var planen at vi om aftenen skulle på et night market der var lidt udenfor byen i expat kvarteret og vi tog også derud, men det var primært mad og råvarer der var på markedet, så det var ikke så spændende. Til gengæld var der et stort mall og et par køkkenbutikker og det synes vi jo altid er interessant, så vi fik liiiige et par ting som vi mente at vi manglede. Der var masser af fine restauranter, men vi tog alligevel tilbage til byen og valgte en australsk restaurant og fik ganske god mad…men de spiser jo ikke svinekød i KL så det var okse ribs. Det smagte da fint og super mørt osv., men det var ikke lige det vi sad og ventede spændt på da vi bestilte bbq ribs. Vi tullede lidt rundt omkring da vi skulle hjem og så marked osv. og hold da op med sælgere af kopi kopi kopi. Men sådan er det jo herude. Vi var også fordi noget som skulle være araber street og havde store forventninger, men det var vist primært bare kebab og sisha cafeer.

Resten af turen og lidt om mine aber kommer i morgen